Konflikthåndtering

Konflikthåndtering

Skab bedre samarbejde og stærkere relationer. Efter kurset står du stærkere i relationer og konfliktsituationer – og kan aktivt bidrage til et bedre arbejdsmiljø og samarbejde på din arbejdsplads.

Vil du blive bedre til at håndtere konflikter på jobbet – og endda vende dem til noget positivt?
Så er dette kursus noget for dig. Uanset om du arbejder i et team, har kundekontakt eller er ansvarlig for kollegialt samarbejde, er evnen til at håndtere konflikter en nøglekompetence.

Du får konkrete værktøjer og viden om:

  • Egen og andres adfærd – og hvordan den påvirker konflikter.
  • Typiske konflikter, der kan opstå i hverdagen.
  • Psykologiske mekanismer, der former vores opfattelser og reaktioner.
  • Effektiv kommunikation og aktiv lytning.
  • Hvordan du håndterer konflikter professionelt og bidrager til at løse dem.
  • Mæglerrollen og hvordan du skaber rum for dialog.

Målgruppe

Kurset henvender sog til dig og dine kollegaer, som ønsker indsigt i, hvordan konflikter opstår, hvordan vi reagerer – og hvordan man håndterer dem på en konstruktiv og professionel måde. Kurset er praksisnært og relevant for alle, der vil styrke deres kommunikation og samarbejde på arbejdspladsen.


3_gode_grunde_COLOUR ..._(79)_(80)_(81)_(82)_(83)_(84)_(85)

Tre gode grunde til at tage kurset:

  1. Styrk dine samarbejdsevner: Bliv bedre til at bevare roen og kommunikere klart i svære situationer.

  2. Få indsigt og overblik: Forstå, hvad der ligger bag konflikter – og hvordan du kan være med til at løse dem.

  3. Lær brugbare værktøjer: Gå fra kurset med konkrete metoder, du kan bruge med det samme i din hverdag.
Info om fag
49824 - Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd

Beskrivelse: Du lære at håndterer konflikter konstruktivt i jobbet.

Fagnummer: 49824 Konflikthåndtering, kommunikation og adfærd Varighed 3 dage Inden for AMUs målgruppe: DKK 642,00 Uden for AMUs målgruppe: DKK 2.266,40
Nyhedsbrev
Udfyld felterne for at modtage nyhedsbrevet