Vil du blive bedre til at håndtere konflikter på jobbet – og endda vende dem til noget positivt?
Så er dette kursus noget for dig. Uanset om du arbejder i et team, har kundekontakt eller er ansvarlig for kollegialt samarbejde, er evnen til at håndtere konflikter en nøglekompetence.
Du får konkrete værktøjer og viden om:- Egen og andres adfærd – og hvordan den påvirker konflikter.
- Typiske konflikter, der kan opstå i hverdagen.
- Psykologiske mekanismer, der former vores opfattelser og reaktioner.
- Effektiv kommunikation og aktiv lytning.
- Hvordan du håndterer konflikter professionelt og bidrager til at løse dem.
- Mæglerrollen og hvordan du skaber rum for dialog.
Målgruppe
Kurset henvender sog til dig og dine kollegaer, som ønsker indsigt i, hvordan konflikter opstår, hvordan vi reagerer – og hvordan man håndterer dem på en konstruktiv og professionel måde. Kurset er praksisnært og relevant for alle, der vil styrke deres kommunikation og samarbejde på arbejdspladsen.